עם הפנים ללקוח – סגמנטציה מבוססת צרכים
סגמנטציית לקוחות הינה כלי הכרחי ומרכזי בארגון ממוקד לקוחות. היא מאפשרת בחינה פרטנית, הבנת הצרכים של הלקוח והתאמה של הצעת הערך המבדלת.
בעבר, בעיקר מטעמים של יכולות, חברות נהגו לבצע סגמנטציה המבוססת על דמוגרפיה (אשר ענתה על השאלה – "מי הם") כדוגמת- מין, השכלה, משלח יד. בהמשך החלו חברות לבסס את סגמנטציית הלקוחות על התנהגות ("כיצד הם רוכשים"). סגמנטציה זו בחנה התנהגות בעת רכישה, נאמנות למותג, כוונות רכישה ועוד. כיום חברות רבות הלכו צעד נוסף קדימה והן מבצעות סגמנטציה מבוססת צרכים. סגמנטציה זו בוחנת מה הצרכים של הלקוחות ומה הם מעריכים. היתרון שבסגמנטציה מבוססת צרכים ברורה – חברה שמספקת ללקוח פוטנציאלי את הצרכים שלו, הופכת אותו לקונה ויותר מכך לקונה מרוצה. במילים אחרות סגמנטציה מבוססת צרכים מגדילה שביעות רצון, משפרת נאמנות ומגדילה נתח ארנק.
מקבלי השירות בעוז לוגיסטיקה יקבלו דוחות בצורה שוטפת על התנהגות הלקוחות שלהם, על המוצרים, ובעיקר על התפעול הלוגיסטי השוטף.